KIRJANIKUDKUNSTNIKUDTOIMETAJAD • TÕLKIJAD • KRIITIKUD • KEELED
PERIOODIKASARIANTOLOOGIADANTOLOOGIADAUTORIKOGUD
LAVASTAJADNÄITLEJAD • RIIGID



7.2.12

Kristjan Sander «Õpilane Valdek»

Kristjan Sander on mu meelest üks olulisemaid eesti ulmekirjanikke ja ma pean teda tähtsuselt ja tähenduselt suisa kolmandaks siinmail. Samas on Kristjan Sander pisut hoolimatu oma lugejate suhtes ning mul on ajuti hirm, et mingil hetkel lööb ta ulmele käega ja hakkab kirjutama tüüpilist n-ö peavoolu soga...


Sisu
«Õpilane Valdek» on jutt, mille sisust vähegi adekvaatsema ülevaate andmine viib selleni, et ma pean puändi välja lobisema, aga seda ei tahaks ma siiski teha.


Seosed
Ma ei tea, kas see on nii, aga mulle tundus, et Kristjan Sander on selles jutus raamatusse raiunud Tartus Lutsu-raamatukogus olnud kohviku ja selle värvikad kunded.


Hinnang
Ei saa öelda, et ma oleks selle tekstiga rahul. Olustiku kirjeldamine tuleb Kristjan Sanderil hästi välja, aga mis puutub jutu sügavamasse mõttesse ja eriti ulmelisse komponenti, siis see on enam kui hale. Tõttöelda ei saanudki ma aru, mis sundis autorit asja just niimoodi lahendama – kas oli see antoloogia «Tartu rahutused» (2009) koostaja Berk Vaheri nõue, või ärkas Kristjan Sanderis endas sisemine tsensor. Tulemuseks on aga sihitu sonimine, milletaolist eesti kirjanduses juba niigi küllalt.


Viited

1 comment:

Kriku said...

Ole rahulik, seda ei juhtu.