KIRJANIKUDKUNSTNIKUDTOIMETAJAD • TÕLKIJAD • KRIITIKUD • KEELED
PERIOODIKASARIANTOLOOGIADANTOLOOGIADAUTORIKOGUD
LAVASTAJADNÄITLEJAD • RIIGID



5.3.11

Paul McAuley «All Tomorrow's Parties»

Paul McAuley jutt «All Tomorrow's Parties» on tekst, mis on mulle end väga raskelt kätte andnud.

Hakkasin seda kunagi lugema uhke nimega antoloogias «The Good New Stuff: Adventure SF in the Grand Tradition» (1999) ning esmalugemisel jäi see üsna ruttu pooleli... teisel katsel samuti... siis sikutasin enesele venekeelse audioraamatu ning jäin esmakuulamisel magama... möödunud sügisel, kui kuivi lehti põletasin, siis lõkkevalves olles kuulasin hambad tangis selle audioraamatu ka lõpuni...

«All Tomorrow's Parties» ilmus esamkordselt 1997. aasta mais, ajakirja «Interzone» 119. numbris ning seda on taastrükitud kolmes antoloogias ja ühes autorikogus. Päris hea tulemus ning jutust võiks eeldada mingitki lugemiselamust... eriti kui arvestada veel ka autori nime ja positsiooni moodsas ulmes...


Sisu
Jutu sisust vähegi kobedama ülevaate andmine valmistab mulle aga tõsiseid raskusi: esiteks tarbisin ma seda teksti umbes poole aasta eest ja teiseks pole ka autor ise lugemisnaudingu saamist eriti kergeks teinud, sest esimene pool jutust on parajalt segane verbaalne puder.


On keegi, kelle kohta öeldakse Ingel (või on ta hoopis Angel) ning kelle kohta kasutatakse asesõna «she». See n-ö naisterahvas veedab oma aega Maal, erinevates kohtades ja erinevates ajastutes ning kaaslaseks on tal miski n-ö meesarmuke.

Jutu peale selgub, et n-ö naine on osa miskist posthumanistist hulkorganismist, kelle erinevad osad on tulnud Maale miskile kokkusaamisele ning n-ö mees on lihtsalt miski küberindiviid. Või midagi muud taolist, sest ega eriti enam ei mäleta...


Seosed
Jutt kuulub Paul McAuley sarja Confluence, kuhu see sarjas täpsemalt asetub, seda ma ei tea.


Hinnang
Eks mul oli pisuke salaplaan, et loen lühijutu läbi ja siis selle pealt vaatan, et kas tasub hakata lugema sama sarja romaane? Juttu lugenuna ei tahaks ma enam kunagi ühtegi rida Paul McAuleylt lugeda. (Õnneks ma tean, et mees oskab ka paremini.) Samas, ega ma nüüd Confluence'i sarja teemadel oluliselt targem pole... vähemasti ei julge ma küll ühe õnnetu juturäbala tõttu tuhandeleheküljelise triloogia lugemismõttele kriipsu peale tõmmata...


Viited

No comments: